Menu Zamknij

Skuteczne sposoby na przedłużenie opalenizny po lecie

Koniec wakacji, chmur coraz więcej, słońca coraz mniej. Powoli zaczynamy blednąć. Ale czy musi tak być? Przedstawiam wam kilka trików, które pozwolą dłużej cieszyć się zdrową, promienną i letnią skórą.

Pierwszą czynnością, o jakiej należy pamiętać jest peelingowanie ciała. Może to wydawać się dziwne, bo przecież nie chcemy „zetrzeć” naszego pięknego koloru. Jednak melanina odpowiedzialna za barwę znajduje się w warstwie skóry właściwej, a nie w naskórku, który ulega złuszczeniu wraz z peelingiem. Najlepiej zadziała zastosowany kilka dni przed intensywniejszym opalaniem, dlatego że spowoduje on wygładzenie skóry i równomierną opaleniznę, bądź kilka dni po intensywnym opalaniu.

Przepis na peeling kawowy, który dodatkowo działa jak bronzer:

4 duże, czubate łyżki gruboziarnistej kawy

2 łyżki cukru trzcinowego

Odpowiednią ilość oliwy 2-3 łyżki

Wszystkie składniki należy wymieszać, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.

Intensywne nawilżanie.

Pamiętaj, że narażając komórki skóry na działanie słońca oraz wody morskiej prowadzimy do ich wysuszenia. Jest na to proste rozwiązanie- regularne stosowanie kremów i balsamów po opalaniu. Najlepiej szukać takich, które zawierają alantoinę i glicerynę.

Pamiętaj o stosowanie kremów z filtrem przed opalaniem i w czasie opalania.

Pamiętaj o nawadnianiu się. Zaleca się spożywanie około 2 litrów płynów dziennie.

 

Dieta i suplementacja.

Ekspozycja na promienie UV prowadzi do destabilizacji bariery hydrolipidowej. Po powrocie z wakacji warto uzupełnić swoją dietę o produkty przywracające jej prawidłowe funkcjonowanie. W tym wypadku przychodzi nam na pomoc beta-karoten, czyli prowitamina A. Wykazuje działanie przeciwoksydacyjne, neutralizuje wodne rodniki odpowiedzialne za fotostarzenie się skóry.

Źródła witaminy A:

·         Masło

·         Jaja

·         Wątróbka

Źródła beta-karotenu:

·         Marchew

·         Czerwone i żółte warzywa np. papryka

·         Zielone warzywa liściaste np. brokuł, szpinak

·         Niektóre owoce tj. brzoskwinie

·         Suplementy diety

Przechodząc do suplementów, konkretnie nutrikosmetyków. Mają  one za zadanie nawilżyć skórę od środka. Mogą być przyjmowane w postaci tabletek, najczęściej z beta-karotenem,  lub w zestawie witamin.

Samoopalacze.

Zastosowanie samoopalacza nie kończy się na zmniejszeniu pozimowej bladości, idealnie sprawdzi się też na opaloną już skórę, wyrówna oraz utrwali jej brązowy odcień.

Jeśli chcesz działać mniej intensywnie, dobrym wyborem jest balsam brązujący. Zawierają podobne barwniki, ale o lżejszym działaniu. Wcieraj je tuż po kąpieli, gdy skóra jeszcze jest rozgrzana i lepiej wchłania składniki.

Pożądane składniki kosmetyków po opalaniu:

·         Masło shea

·         Olejek karotenowy

·         Olej kokosowy

·         Masło kakaowe

·         Wyciąg z orzecha włoskiego

·         Aloes

 

Jest wiele sposobów na utrzymanie wakacyjnej opalenizny. To jak chcesz ją przedłużyć zależy od Ciebie.

Michalina Jabłko

23 lata, studentka V roku farmacji. Z jednej strony pełna energii, jednak przy tym całkowicie uporządkowana. Istnieją doniesienia, że potrafi być w kilku miejscach jednocześnie. Miłośniczka języka francuskiego, podróży oraz powieści kryminalistycznych. Uwielbia adrenalinę i nowe wyzwania.

Opublikowany wMedykosfera